A jogi különbség a táncprodukciók rögzített és élő előadásai között több tényezőre vezethető vissza.
Először is, a rögzített táncprodukciók olyan felvételek, amelyeket rögzítettek és digitális vagy analóg formában elérhetők. Ezek lehetnek filmek, videók, DVD-k vagy más médiumokon. Az élő előadások viszont olyan események, amelyeket közvetlenül élőben, színpadon vagy más helyszínen mutatnak be.
A jogi különbség a két forma között a szerzői jogban található. A rögzített táncprodukciók esetében a szerzői jog az alkotóhoz, például a táncoshoz, a koreográfushoz vagy a rendezőhöz tartozik. Ez azt jelenti, hogy az alkotó engedélye szükséges a felvétel használatához, másolásához vagy terjesztéséhez.
Az élő előadások esetében is van szerzői jogvédelem, azonban itt a jogok általában a produkciós céghez vagy az előadás szervezőjéhez tartoznak. Az előadók, táncosok és alkotók általában szerződéseken keresztül adnak át bizonyos jogokat a szervezőnek vagy a vállalatnak.
Egy másik jogi különbség a két forma között a teljesítési jog. Az élő előadások esetében az előadók jogosultak arra, hogy élőben adják elő műveiket, míg a rögzített táncprodukciók esetében a jogosultság az alkotóhoz tartozik ahhoz, hogy a felvételt lejátszhassa vagy bemutathassa.
Ezen kívül, a táncprodukciók rögzített formában történő terjesztése és használata több korlátozást is tartalmazhat, például a szerzői jogi védelem időtartama vagy az engedélyek megszerzésének követelménye. Az élő előadások esetében ezek a korlátozások általában kevésbé szigorúak, mivel az előadásokat közvetlenül élőben mutatják be.
Fontos megjegyezni, hogy a jogi különbségek lehetnek országonként vagy régiókban is eltérőek. A jogi rendszerek és a szerzői jogi szabályozások változhatnak, ezért mindig érdemes konzultálni egy jogi szakemberrel, ha konkrét jogi kérdések merülnek fel a táncprodukciók rögzített és élő előadásai kapcsán.