A múzeumpedagógia a gyerekek művészeti nevelése szempontjából rendkívül fontos szerepet tölt be. A múzeumokban történő látogatások lehetőséget adnak a gyerekeknek arra, hogy közvetlenül találkozzanak és megismerjék a művészeti alkotásokat, legyenek azok festmények, szobrok vagy más művészeti tárgyak.
Az ilyen látogatások során a gyerekek nem csak passzív szemlélőként részt vesznek a művek megtekintésében, hanem aktívan bekapcsolódnak a folyamatba. A múzeumpedagógusok által szervezett foglalkozásokon interaktív módon tanulhatnak a műalkotásokról, a művészetről és az alkotói folyamatokról. A kérdéseikre választ kaphatnak, érdeklődésük szerinti témákat boncolgathatnak, és akár saját véleményt is formálhatnak a művészeti alkotásokról.
A múzeumpedagógia segítségével a gyerekek nemcsak művészettörténeti ismereteket szereznek, hanem fejlesztik kreativitásukat, megfigyelőkészségüket és kommunikációs képességeiket is. Az interaktív foglalkozásokon való részvétel lehetőséget ad arra, hogy a gyerekek kifejezzék saját véleményüket, érzéseiket és gondolataikat a műalkotásokról. Ezáltal megtanulnak kritikusan gondolkodni, értékelni és értelmezni a művészetet.
A múzeumpedagógia tehát nemcsak a művészeti ismeretek terjesztésére szolgál, hanem a gyerekek személyiségfejlődésének és kreativitásának támogatására is. A művészeti nevelés által a gyerekek megismerkedhetnek a művészet világával, és megtalálhatják saját kifejezési módjukat. A múzeumpedagógia által nyújtott élmények hosszú távú hatással lehetnek a gyerekek életére, segítve abban, hogy nyitottabbak legyenek az művészetre és a kreatív gondolkodásra.