A kiállítástervezés során általában a kiállítási területen belülre koncentrálunk, hogy minél vonzóbbá és érdekesebbé tegyük a kiállítást. Azonban nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a kiállítás különleges atmoszféráját már az épület vagy a helyszín környezete is előre elindíthatja.
A figyelemfelkeltő kiállítástervezés első lépése, hogy gondoljuk át, hogyan lehetne a kiállítás helyszínét már kívülről is érdekesé tenni. Első és legfontosabb lépés, hogy a kiállítást jelző táblák, plakátok és egyéb információs anyagok segítségével vonzóan és figyelemfelkeltően kommunikáljuk a kiállítás témáját és üzenetét. Használjunk színes, kreatív grafikai elemeket, amelyek felkeltik a járókelők figyelmét.
Az épület vagy a helyszín külső megjelenése is nagyon fontos. Gondoljunk arra, hogy hogyan tudjuk a kiállítás témájához kapcsolódóan dekorálni vagy átalakítani az épületet. Például, ha egy művészeti kiállításról van szó, akkor az épület homlokzatára projektorokkal vetíthetünk műalkotásokat, vagy egy nagyobb szobrát helyezhetünk el az épület előtt.
Ne feledkezzünk meg a kiállításon kívüli területekről sem, mint például a bejárat, a folyosók vagy a lépcsőházak. Használjunk kreatív dekorációkat, mint például függőleges kerteket, falfestményeket vagy installációkat, hogy érdekes és meglepő élményt nyújtsunk a látogatóknak.
A helyszín környezete is adhat lehetőséget a figyelemfelkeltő tervezésre. Gondoljuk át, hogyan tudjuk a környezetet bevonni a kiállításba. Például, ha egy természetfotó kiállításról van szó, akkor a környező fákra vagy oszlopokra is helyezhetünk ki képeket vagy információs táblákat, hogy a látogatók már azelőtt belemerüljenek a kiállítás témájába, hogy belépnének az épületbe.
A figyelemfelkeltő kiállítástervezés tehát nem csak a kiállítási területre korlátozódik, hanem már a kiállítás kívüli területeken is lehetőséget ad a kreativitásra és az érdekesség megteremtésére. Ezáltal már az épület vagy a helyszín környezete is hozzájárulhat a kiállítás élményéhez és vonzerejéhez.