A művészeti oktatás és a média összekapcsolása lehetőséget teremt arra, hogy a tanulók motiváltabbak legyenek az alkotásra. A média eszközeivel való motiválásnak számos módja van, amelyek kreatív formázással segíthetnek a diákoknak a művészeti kifejezésben.
Az egyik lehetőség a digitális média használata. A tanárok és diákok egyaránt kihasználhatják a technológia nyújtotta lehetőségeket, például a számítógépes grafikát, a digitális fotózást vagy a videókészítést. Ezek az eszközök izgalmas és interaktív módon hozhatják közelebb az alkotást a tanulókhoz.
Egy másik lehetőség a média által inspirált alkotások bemutatása. A tanárok kiválaszthatnak olyan művészeti alkotásokat, amelyeket a média ihletett, és ezeket megmutathatják a diákoknak. Ez segíthet a tanulóknak abban, hogy lássák, hogy a média milyen hatással lehet a művészetre, és hogy hogyan lehet ezeket az eszközöket kreatívan alkalmazni.
A média használata a projektekben is segíthet a diákok motiválásában. Például a tanárok feladhatnak olyan projekteket, amelyekben a diákoknak saját médiaeszközöket kell alkalmazniuk az alkotáshoz. Ez lehet például egy videó készítése, amely bemutatja egy műalkotás folyamatát, vagy egy digitális fotómontázs létrehozása.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a média csak egy eszköz a művészeti oktatásban, és nem helyettesítheti a hagyományos művészeti technikákat és ismereteket. A tanárok feladata, hogy megfelelő egyensúlyt teremtsenek a média és a hagyományos művészeti formák között, hogy a diákok széleskörű kreatív készségeket és ismereteket szerezzenek.
Összességében a média alkalmazása a művészeti oktatásban lehetővé teszi a tanulók számára, hogy új és izgalmas módon közelítsék meg az alkotást. A kreatív formázás segít abban, hogy a tanulók motiváltabbak legyenek az alkotásra, és továbbfejlesszék művészeti készségeiket a média eszközeivel.