A zenetörténeti oktatás rendkívül fontos szerepet játszik a diákok zenei fejlődésében és zenei érzékenységük kialakításában. A tanulmányok szerint a zenetörténeti ismeretek bővítése segít a diákoknak jobban megérteni és értékelni a zenei műveket és előadásokat.
A zenetörténeti oktatás során a diákok megismerkednek a különböző zenei stílusokkal, műfajokkal és korszakokkal. Ezáltal képesek összehasonlítani és megérteni a különböző zenei művek közötti különbségeket és hasonlóságokat. A zenetörténeti ismeretek segítségével a diákok jobban képesek azonosítani a különböző kompozíciós technikákat, formákat és struktúrákat, amelyek egy-egy zenei mű alapját képezik.
Ezenkívül a zenetörténeti oktatás segít a diákoknak jobban megérteni és értékelni a zenei előadásokat is. A diákok megtanulják észrevenni és értékelni a különböző előadási stílusokat, a hangszerelési döntéseket és a hangszeres együttesek különleges szerepét a zenei előadásokban. Ezáltal képesek mélyebben megérteni és értékelni az előadók interpretációit és előadásmódját.
A zenetörténeti oktatás kreatív formázása tovább növelheti a diákok érdeklődését és motivációját a témával kapcsolatban. Például a diákok részt vehetnek zenetörténeti kutatásokban, ahol saját kutatási kérdéseket fogalmazhatnak meg, és mélyebben megismerhetik a zenei korszakokat és zeneszerzőket. Emellett különféle interaktív tevékenységekkel, például a zenei művek megszólaltatásával vagy kreatív projektekkel, például zenekari szimulációkkal is fokozható a diákok aktív részvétele és élménye a zenetörténeti oktatásban.
Összességében elmondható, hogy a zenetörténeti oktatás nagyban segítheti a diákokat abban, hogy jobban megértsék és értékeljék a zenei műveket és előadásokat. A zenetörténeti ismeretek bővítése lehetővé teszi számukra, hogy mélyebben megismerjék a zenei kompozíciók alapjait, valamint az előadási stílusok és interpretációk mögötti kreatív döntéseket. A kreatív formázás pedig tovább fokozhatja a diákok aktív részvételét és élményét a zenetörténeti oktatásban.