Az elmúlt évtizedekben a média jelentős változásokon ment keresztül, és ma már elengedhetetlen része az életünknek. A digitális korban élünk, ahol a technológia és az internet által minden információ rendelkezésünkre áll egyetlen kattintással. Ez a változás azonban nem csak a hírek és az információk elérhetőségében mutatkozik meg, hanem a művészeti területeken is.
A művészet mindig is központi szerepet játszott a társadalomban, és a művészeti oktatás célja mindig is az volt, hogy fejlessze a diákok kreativitását, önkifejezését és kritikai gondolkodását. A média világában való jelenlétre való törekvés indokolt, mert a média nem csak eszközt nyújt a művészeti nevelés terjesztésére, hanem új kihívásokat is felvet.
Az egyik fontos ok, hogy a média segítségével a művészeti oktatás sokkal szélesebb közönséghez juthat el. A hagyományos oktatási módszerek korlátozott hatással bírnak, mivel csak az iskolai környezetre és a diákokra korlátozódnak. A média azonban lehetőséget teremt arra, hogy a művészeti nevelés eljusson az otthonokba, a közösségi média felületein és a különböző online platformokon keresztül. Ezáltal a művészeti oktatás sokkal több ember számára elérhetővé válik, és nagyobb hatást gyakorolhat a társadalomra.
Ezenkívül a média lehetőséget biztosít a művészeti nevelés számára, hogy lépést tartson a változó világgal. A digitális korban a művészetnek is alkalmazkodnia kell a technológiai fejlesztésekhez. Az új médiaformák, mint például a videók, az animációk vagy a vizuális effektek, kinyitják az ajtót a kreativitás és a művészeti kifejezés új lehetőségei előtt. A művészeti oktatásnak ezért fontos szerepet kell játszania a tanulók digitális kompetenciáinak fejlesztésében, hogy felkészítse őket a digitális világ kihívásaira és lehetőségeire.
Azonban fontos megjegyezni, hogy a média nem csak pozitív hatással bír a művészeti nevelésre. A túlzott médiafogyasztás és a fogyasztói kultúra előretörése negatív hatással lehet a diákok kreativitására és művészeti élményeire. Ezért a művészeti oktatásnak a média világában való jelenléte kiegyensúlyozottnak kell lennie, és meg kell tanítania a diákokat a kritikus gondolkodásra és a média üzeneteinek értelmezésére.
Összességében a művészeti oktatásnak jelen kell lennie a média világában, mert ezáltal nagyobb hatást gyakorolhat a társadalomra, elérheti a szélesebb közönséget és alkalmazkodhat a változó világhoz. Azonban a média és a művészet kapcsolata kiegyensúlyozottnak kell lennie, hogy a diákok a kreativitás és a művészeti élmények pozitív hatásait élvezhessék.